שמים את הלב על השולחן

מיזם לקירוב לבבות בכיתות, קידום עזרה הדדית וראיית האחר

נעים מאוד יהלי מילר (בת 12) וליהי לוי (בת 19), מקימות המיזם

איך אני יכול.ה לעזור לחברים מהכיתה שלי כשהם שמים לב על השולחן?

(עבור ילדים שכבר קיבלו לב בבית ספר שלהם)

תרצו לספר להורים במה מדובר?

תראו להם את החלק הזה

פרויקט שמים את הלב על השולחן מאפשר לילדים להעלות למודעות הכיתתית קשיים שהם עוברים, זה קורה בעזרת לבבות פיזים שהם שמים על השולחן בכיתה, וזה הסימן המוסכם בין כולם שכרגע עובר עלי קושי, בלי צורך לפרט יותר מידי אם הילד לא רואה, אלא פשוט יראו אותו.

הילדים קיבלו הדרכה קלילה על מה אפשר לעשות כאשר ילד מהכיתה שם לב על השולחן ואת השאר ניתן לאינטיליגנציה הרגשית שלהם לעשות.

התחברתם לרעיון? הייתם רוצים לקדם ערכים כאלו בתוך הבית? זה מה שאפשר לעשות!

להמשיך להחיות את הנושא בבית, לדבר על החשיבות של ראיית האחר, אמפטיה ומה היא מביאה לעולם. החשיבות של חברות ועזרה הדדית גם לחברים מהכיתה שאני פחות מכיר. איך להתגבר על המבוכה לגשת לילד ששם לב ולזכור שהמטרה היא עזרה, לכן אין סיבה להתבייש.

ואולי הנקודה החשובה מכל: שזו לא בושה לבקש עזרה, לסמן לסובבים אותי שאוהבים אותי כשאני בימים פחות נעימים, זו בגרות!

יהלי מילר, הילדה שהמציעה את הרעיון עצמו מספרת: עשינו סבב שיתופים לפני שנה בכיתה שלי, אחד הילדים בכיתה שיתף שהוא מרגיש קצת לבד, ושאין לו כל כך איך לשתף את זה בדרך כלל.

שמחתי מאוד שהוא שיתף, אבל חשבתי על כל הילדים שלא משתפים, שבטוח יש הרבה כאלו, שלא מוצאים את המילים או את האומץ, כמה טוב היה אם הם יכלו בקלות יותר לסמן שמשהו קורה להם היו, בלי מילים, וככ עלה רעיון הלבבות, לאחר שהיה הצלחה גדולה אצלנו פניתי לליהי בשביל שניקח את הרעיון הזה וניצור ממנו מיזם שכמה שיותר כיתות ובתי ספר יכלו להנות ממנו.

כרגע הפיילוט הוא על כיתות ב’ עד ה’, אם נרגיש שמתאים לכיתות נמוכות או גבוהות יותר נפתח את האפשרות.

כמובן ובשמחה! כל בית ספר יסודי בארץ שרוצה להשקיע את הזמן יכול באהבה, הכנסת לבבות כוללת הרצאה למחנכות, הדרכה מוכנה וחלקה מוקלטת להסברה בכיתות וכמובן קבלת הלבבות עצמם. לבתי ספר במקומות מרוחקים ההרצאה תתקיים בזום ושילוח הלבבות יהיה על חשבון בית הספר.

יהלי מילר, בת כמעט 12, הוד השרון

אני לומדת כרגע בבית ספר תל״י, בכיתה ו’ ואני יזמית חברתית, בשנה וחצי האחרונה המצאתי בבית הספר שלי שני רעיונות שהיו הצלחה גדולה, אחד מהם אלו הלבבות עצמם, והשני, מיזם הנצחה לדודה שלי, שנהרגה לפני שנה בתאונת דרכים, המיזם מקדם איזור משחקים בבית ספר שיש בו רק חוק אחד, כולם משחקים עם כולם ואף אחד לא נשאר לבד.

ככה הילדים שמרגישים יותר לבד יכולים להיות עם חברים מבלי להיות מתוייגים לרעה, תמיד הרגשתי שאני רוצה לעזור לאמי שסביבי להרגיש יותר בטוב, ובתור מישהי עם חוזק חברתי וביטחון עצמי, אני מאמינה שחשוב לנצל את זה לטובה.

ליהי לוי, בת 19, קדימה-צורן

נעים מאוד הורים יקרים, איזה כיף שאתם כאן. הקמתי לפני שנתיים את פרויקט מיס טין שתוכלו לקרוא עליו למטה, לקחנו את ״שמים את הלב על השולחן״ אלינו כששמענו את הרעיון בשביל לעזור ליהלי לקדם אותו ולהפוך למיזם של ממש!

השקענו משאבים, זמן, כספים וקשרים בשביל לקדם את הנקודת אור החדשה הזו במערכת החינוך וזו זכות גדולה.

קצת עלי: בשנים האחרונות אני מלווה רגשית ומנטלית נערות ולחיזוק הביטחון העצמי, שיפור במצבי הרוח והיכולת להתמודד עם לחץ ועוד. כל זה לאחר לימודים מקצועיים במגוון הכשרות מגיל 13, אני מאמנת מוסמכת ולא מפסיקה ללמוד את עולם ההתפתחות האישית.

פרויקט Miss teen (הצוות המקצועי והמימון הראשוני)

פרויקט שמתרגם לנערות של היום תכנים מתקדמים מעולמות ההתפתחות האישית, בעיקר על ידי תכנית לימוד וליווי שרצתה ומצליחה מאוד כבר שנתיים, מעבר לכך, יש לנו הדרכות חינמיות במגוון נושאים שצפו בהן כבר אלפי נערות, קבוצה לתרגול דימוי גוף, קהילה ופודקאסט וכמובן הפרויקט הזה, שמרגש מאוד לתמוך בו מקצועית וכלכלית.

 

מנהלי בית ספר? תרצו להכניס את המיזם אליכם? מכירים מנהלים שירצו?

תודות מיוחדות: להורים המדהימים והשמפחה התומכת של יהלי על הדחיפה שלה לעשייה מבורכת וחיבור לליהי, לצוות המקצועי של מיס טין שאפשר להכל לקרות בצורה מקצועית ורגישה.

ביחד נשנה את העולם!

״מחקרים על אינטראקציות בתוך המשפחה שהתמקדו בתקשורת בין מתבגרים להוריהם, מצאו שקיימים הבדלים בין המינים ביחסים עם ההורים: נמצא כי ביחסים של הבנות עם האמהות יש קרבה וחום רבים יותר מאשר ביחסים עם האבות. עם זאת, נמצא שבנות מדווחות על יותר קונפליקטים עם ההורים בתחומים שונים, לעומת בנים (סמילנסקי 1989)”.
״מחקרים על אינטראקציות בתוך המשפחה שהתמקדו בתקשורת בין מתבגרים להוריהם, מצאו שקיימים הבדלים בין המינים ביחסים עם ההורים: נמצא כי ביחסים של הבנות עם האמהות יש קרבה וחום רבים יותר מאשר ביחסים עם האבות. עם זאת, נמצא שבנות מדווחות על יותר קונפליקטים עם ההורים בתחומים שונים, לעומת בנים (סמילנסקי 1989)”.

משאירים פרטים כאן

ואחזור אלייך בהקדם